Tuesday, April 5, 2011

Gadis Idaman Ku

Assalamualaikum kwn2 sekalian.. perghh, cam da berzaman2 aku x update blog. Maklum la, aku bukan blogger sejati cam korang. Pastu lately ni agak bz, yela keje cleaner. Banyak gler jamban nk kena cuci. Penat beb, aku bukan cam korang duk keje dlm opis ade aircond..hoho. cukup la mukadimah aku setakat ni, kang lg banyak aku merepek meraban tak tentu pasal.

Wokeh, topic kali ini adalah mengenai ciri2 gadis idamanku. Tetiba plak tertarik nk buat post camni, ye la da berzaman2 single...akhir thn ni genap la 5 tahun..hahah~ Tapi aku takde la desperate nk awek cam org lain. Aku carik bakal isteri beb, bukan carik awek. Setakat awek anytime je bole dpt..ecehhh! FYI, aku seorang yg sangat2 memilih. Yela, nk buat bini kannn. X kan nk main sebat je. Kawin sekali untuk selamanya. Tapi kalo ade rezki lebih dari 1 alhamdulillah la...woohoooo~

Orait, 1st of all, mari kita lihat dari segi luaran, paras rupa, penampilan etc.

  1. Sedap mata aku memandang. Aku yg nk pndang tiap2 ari, so ikot sdap aku la. Dpt ala2 Lisa Surihani pun jadi laaa~
  2. Tinggi dlm 160-164cm..ok la tu. Aku kan kurang tinggi, so kena la carik bini agak tinggi kang terbantut anak aku..hahaha. Bukan nk stok cam model sgt. X kerempeng n berisi sgt. Sedap2 la org ckp..hahah
  3. Penampilan simple suda laa. Xnak la jenis vogue cam mak datin. Menyampah plak aku tgk. Bukan apa, sbab aku ni jenis simple. Aku bukan org kaya, so dpt bini sempoi puas ati beb~

Then, 2nd thing yg aku nk share adalah in term of attitude~ poyo gler speaking..da la terabur~

  1. Aku suka yg hepy go lucky. Baru la ceria umah tangga..lalala~
  2. Supportive !! yeah, sgt penting kot~ sape la kita kan kalo x dpt support dari org tersayang..hoho! p/s~ bole la jd pom2 girl kalo aku men futsal...heheheh
  3. Caring, yeah of course !! Ni pun sgt2 penting maaa.. baru la terjaga diri ini~ aku ni salu injured kalo main futsal. So time2 injured tu kalo ade org jaga..fuhhh terbaik beb !
  4. Understanding. Ha, yg ni memang payah sket. Yela, aku ni ramai kawan rapat x kira la laki ka pompuan ka. Then, for sure kawan2 ni salu share apa2 yg patut,kan? So aku xnak la si dia ni salah paham if aku salu sharing2 dgn kawan2ku. Yang penting tau batas. Dun wory la, i syg u more than everything la. Pewittttttttttttt !! xde la everything smpai lupa Allah plak, kan..pastu mama ayah au nk letak mana plak. Tiada mereka, tiada la aku. Kalo nk bagi ayat power kat awek pun jgn sampai wat pasal wehhh~ so berpada2 la ye kawan2 kalo nk syg2 sgt tu~
  5. Menjadi kawan baik ku dalam masa yg sama. Yang ni sangat best sebab bole share macam2 prob, interest, etc. So takde nk secret2. Luah je ape nk luah. Takkan la dengan org tersayang nk rahsia2 lg kot..come on la !!
  6. Do respect others ! heh, menghormati org lain adalah amalan mulia esp ibu bapa kita. So aku nk beliau ni hormat aku, family ku dan kawan2 ku. N at da same time, of coz la i hormat u jugak wahai sayangku~
  7. Bukan kaki control also known as queen control. Aku benci betul org camni. Kalo control kita ke arah kebaikan tu bagus la, kan. Ni jangan la sampai dari rambut ke kasut nk control, selagi x salah di sisi Islam anda xde hak nk control sy ok..fullstop ! Jangan sampai aku control ko suh pakai purdah n jubah plak.. mau?
  8. Tidak materialistic. Wooo kalo dapat orang camni abis la duit gaji wehhh.. so harap dijauhkan..aminnn~

Last but not least and the most important thing adalah..jeng3~

  1. Solat lima waktu. Kalo uzur xpe, i paham. Tp jgn lupa ganti tau~ tiang agama tu, kalo xde tiang runtuh la agama wehhh..isk3~
  2. Aha, yg ni korang jgn gelak plak, penting sgt2 ! beliau mesti lah VIRGIN. Aku bukan ape wehh, risau kot sekarang ni macam2 kes. so kepada kaum hawa di luar sana tu, jaga la mahkota yg menjadi hak milik bakal suami anda tu. Jgn la senang2 bagi kat boipren korang yg belum tentu amik korang buat bini. Ok? Renung2kan dan selamat beramal~

Mesti ada yg tertanya2 nape aku suka mention kawan2 ku? Ye sebab kawan2 adalah teman yg paling setia, ada time susah senang. So kalo bole i nk kawan i tu jadi kawan u n kawan u pun jadi kawan i. Taknak la nanti orang cakap da ada awek/bini then kawan2 dilupakan.. Oh tidak !! kawan2ku adalah yg terbaik ok ! I luv my frens !!

Jadi, itu saje la ciri2 gadis idamanku, actually banyak lagi beb tapi kalo nk list sume kang x kawen plak aku. So, ada salah silap harap maafkan saya. Yg baik datangnya dari ALLAH S.W.T. dan yg buruk datang dari diriku yg hina ini. Sekian dari sy Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh~

2 comments: